Zasady współpracy

Aby współpraca pomiędzy Psychologiem a Klientem służyła poprawie jakości życia Klienta i efektywnej współpracy, przydatne jest sformułowanie określonych zasad.

Zasady współpracy w zakresie pomocy psychologicznej online świadczonej przez Dominikę Czajkowską-Dahlke

 

Zasady ogólne, organizacja

 

1. Konsultacje i sesje psychologiczne odbywają się w formie online, w terminach uzgodnionych pomiędzy Psychologiem, a Klientem.

2. Wstępne konsultacje (pierwsze 1-3 spotkania) poświęcone są zapoznaniu się Psychologa z problemami zgłaszanymi przez Klienta oraz określeniu celu i zakresu pomocy psychologicznej. W trakcie wstępnych konsultacji Klient i Psycholog podejmują decyzję o podjęciu dalszej współpracy.

3. Konsultacje/ sesje online odbywają się regularnie; czas trwania oraz częstotliwość konsultacji/ sesji wynosi zazwyczaj: dla klienta indywidualnego - 50 minut, 1 raz w tygodniu, dla pary - 80 minut, co 2 tygodnie. Strony mogą uzgodnić inny czas trwania i/ lub częstotliwość spotkań online. 

4. Konsultacje/ sesje online podlegają opłacie zgodnie z aktualnym cennikiem.

5. W trakcie konsultacji/ sesji online, Psycholog i Klient powstrzymują się od wykonywania jakichkolwiek czynności, innych niż uczestniczenie w spotkaniu online, w szczególności palenia papierosów, spożywania posiłków, wykonywania prac domowych, rozmów telefonicznych czy sprawdzania telefonu.

6. Psycholog i Klient uczestniczą w sesji, nie będąc pod wpływem środków zmieniających świadomość, tj. alkoholu, narkotyków, leków; zażywanie leków psychoaktywnych przepisanych przez lekarza powinno zostać zgłoszone Psychologowi na początku konsultacji/ sesji online.

7. W przypadku pracy z parą, Psycholog nie prowadzi konsultacji/ sesji online indywidualnych (chyba, że zostanie uzgodnione inaczej). Brak obecności na spotkaniu jednej osoby powoduje, iż konsultacja/ sesja nie odbywa się i jest traktowana jak odwołanie wizyty po terminie 48 godzin przed sesją (patrz pkt 15 i 16). 

 

Tajemnica zawodowa

 

8. Psycholog zobowiązany jest do zachowania tajemnicy zawodowej oraz poufności informacji dotyczących Klientów oraz treści konsultacji/ sesji.

9. W wyjątkowych sytuacjach nadzwyczajnych, tj. zagrażających życiu lub zdrowiu Klienta lub innych osób, Psycholog jest zwolniony z tajemnicy zawodowej; zwolnienia z tajemnicy zawodowej psychologa może również dokonać sąd lub prokurator.

10. Klient może w każdym momencie zrezygnować ze współpracy z Psychologiem; w takim przypadku wskazane jest odbycie ostatniego spotkania, na którym Psycholog i Klient podsumowują dotychczasową współpracę.

11. Psycholog może w każdym momencie zrezygnować ze współpracy z Klientem, w szczególności, gdy: nastąpi naruszenie przez Klienta dóbr osobistych Psychologa, Psycholog uzna, iż aby skutecznie pomóc Klientowi, wskazane jest zastosowanie innych rodzajów pomocy, niż to, które aktualnie oferuje Psycholog; w takim przypadku Psycholog wskaże formy wsparcia najbardziej adekwatne dla rozwiązania problemu Klienta.

 

Umawianie wizyt, płatności, zasady odwoływania i zmiany terminów

 

12. Spotkania online umawiane są telefonicznie, mailowo lub w trakcie sesji online.

13. Po umówieniu spotkania online, Klient otrzymuje link do spotkania online oraz dane do płatności.

14. Płatność za konsultacje/ sesje dokonywana jest przez Klienta z góry, w formie BLIK (tel. 725403898) lub tradycyjnym przelewem na rachunek bankowy nr: 82 1160 2202 0000 0004 6744 5529, z podaniem terminu konsultacji/ sesji.

15. W razie konieczności odwołania spotkania online przez Klienta, poinformuje on o tym niezwłocznie Psychologa. Klient ma prawo do nieopłacenia lub zwrotu płatności, jeśli odwoła lub wizytę nie później niż 48 godzin przed planowanym terminem spotkania. Odwołanie wizyty w późniejszym terminie, niezależnie od powodu odwołania, spowoduje konieczność opłacenia konsultacji/ sesji przed kolejnym spotkaniem.

16. W razie konieczności zmiany terminu spotkania online przez Klienta, poinformuje on o tym niezwłocznie Psychologa, lecz nie później niż 48 godzin przed planowanym terminem spotkania. Informacja o zmianie terminu konsultacji/ sesji online w późniejszym terminie będzie rozumiana jako odwołanie spotkania po wskazanym terminie i spowoduje konieczność opłacenia konsultacji/ sesji przed kolejnym spotkaniem.

17. W razie konieczności odwołania  lub zmiany terminu spotkania przez Psychologa, poinformuje on o tym niezwłocznie Klienta. W przypadku odwołania wizyty przez Psychologa, Klient otrzyma zwrot wpłaconej kwoty, niezależnie od terminu odwołania.

18. W przypadku spóźnienia się Klienta na konsultację/ sesję online, nie ulega ona przedłużeniu.

19. Psycholog i klient informują się wzajemnie o planowanych nieobecnościach, np. z powodu urlopu, najlepiej z co najmniej 1-tygodniowym wyprzedzeniem.

20. Integralną częścią niniejszego kontaktu jest Kodeks etyczny psychologa.

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.